
Teknisksupport - 556112-1301
LIDINGÖ, STHM 18141
Om Univox och Bo Edin
Bo Edin AB är en världsledande innovatör och leverantör av högkvalitativa hörselprodukter. 1969 lanserade vi världens första slingförstärkare med ”true constant current” under varumärket Univox.
Utöver våra egenutvecklade Univox-produkter har vi även försäljning av produkter som kompletterar våra slingförstärkare, bl.a. trådlösa mikrofonsystem, som är ett viktigt affärsområde. Vi söker ständigt nya vägar för att förbättra våra produkter ur både användar- och miljösynpunkt, med fokus på utveckling av nya, innovativa och tekniska lösningar till förmån till personer som har svårt att höra i sin vardag. Under 2020, rådande omständigheter till trots, har vi fortsatt vår expansion både geografiskt och produktmässigt, en utveckling vi fortsatt tror för de kommande åren.
Intro
Är du vår nya teknikmedarbetare? Gillar du att göra kunder nöjda, har grundläggande teknisk förståelse, mätkunskap och ett audiointresse?
Upplever du att ovan stämmer in på dig, så kan svaret på första frågan mycket väl vara "Ja".
Vi utmärker oss inom branschen med hög kundservice och stort tekniskt kunnande. Därför söker nu en teknisk kunnig person som ytterligare kan stärka vårt team inom teknik och support.
Hos oss jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en ansvarstagande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra och som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt.
De som har affärssinne vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ.
Arbetsuppgifter
Som teknik- och supportmedarbetare kommer du ha en rad arbetsuppgifter av varierande grad med goda möjligheter till utveckling:
- Teknisk support och rådgivning, internt och externt.
- Felsökning, service och reparationer.
- Support till utvecklingsavdelningen - testning, mätning och modifieringar.
- Besvara inkommande supportsamtal/mail kring tekniska frågor vid behov.
- Externa kundbesök vid behov.
- I rollen kommer du också få möjlighet att jobba med en del annat, exempelvis genom att närvara på kundmöten, supportera kollegor i tekniska ärenden men också bidra till utveckling om hur ni som bolag kan göra era processer och produkter mer effektiva.
- Inköp och beställning från utvalda leverantörer.
Arbetet är omväxlande och kan innebära resor inom Sverige.
Profil & Bakgrund
Är du också snabblärd, nyfiken och kreativ så är du är en bra kandidat för detta jobb.
Du får en bra introduktion som kommer att förse dig med de kunskaper och expertis som du behöver samt som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas. Har du den redan ser vi detta som meriterande.
Vi ser gärna att du har följande erfarenheter och kvalifikationer:
- Bakgrund som installatör eller ljud-, ljus eller scentekniker eller liknande.
- Gärna några års arbetslivserfarenhet av ex. installation, felsökning, mätteknik eller service.
- Erfarenhet av teknisk support eller teknisk rådgivning.
- Erfarenhet av att arbeta med AV-produkter eller motsvarande.
- Kunskaper i nätverksteknologi / infrastruktur är meriterande.
- Vana att använda mätinstrument som oscilloskop och multimetrar.
- Baskunskaper inom el-/elektronik, större kunskaper är starkt meriterande.
- Erfarenhet av lödning eller elektronikmodifikationer.
- Lägst gymnasieutbildning eller motsvarande.
- Talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
- Har goda kunskaper i Microsoft Office.
- Erfarenhet och kunskap i CRM-verktyg.
- Innehar B-körkort.
För att lyckas med rollen bör du:
- Ha ett strukturerat arbetssätt och att dagligen arbeta med digitala kommunikationsmedel.
- Vara strukturerad och har en affärsmässig och kundorienterad inställning med fokus på att bygga förtroende och att skapa långsiktiga relationer.
- Agera professionellt, hitta effektiva lösningar för våra kunder och säkerställa goda affärer för att tillsammans med ditt team nå uppsatta mål.
- Eftersom vi är en liten arbetsplats så kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet, framförallt på samarbetsförmåga.
Kontakt
info@edin.se eller ring på 08-767 18 18 för ytterligare frågor.