
Operativ Inköpare - Michael Page Sweden
Stockholm, STHM

Vill du bli en del av ett team där du har goda möjligheter att utvecklas inom inköp? En av våra kunder söker en Operativ inköpare till följd av en föräldraledighet - perfekt för dig som arbetat med inköp i 1-3 år och vill utvecklas inom området!
Information om kunden
Vi söker en driven, kommunikativ person för rollen som Inköpare hos en av våra kunder!
Företaget är svenskt, men du arbetar i en internationell atmosfär med många internationella kontakter. Bolaget är verksamma inom Telecom med flertalet butiker runt om i landet. Till följd av en kommande föräldraledighet vill vi nu hitta en duktig Inköpare som kan stötta upp teamet under denna period. Tjänsten är ett konsultuppdrag om 6 månader med start omgående, vilket betyder att du kommer att bli anställd av Michael Page, men arbeta på plats hos vår kund.
Beskrivning
Som Inköpare hos vår kund arbetar du med en stor mängd artiklar, vilket innebär att tjänsten ställer krav på noggrannhet. Din roll innebär ett operativt ansvar för att säkerhetsställa tillgång av produkter och du kommer därav att ha ansvar för orderläggning, leveransbevakning, samt lageroptimering. Du är en del av ett mindre team Inköpare som arbetar med direkt inköp, där du har ansvar för dina egna leverantörer.
Din roll som Operativ inköpare kommer bland annat att inkludera:
- Inköp av produkter för att möta rådande säljtakt
- Nära kontakt med leverantörer, samt viss förhandling
- Utveckling av prognoser
- Övervakning av lageromsättningshastighet/ansvar för lageroptimering
- Uppdatering av artikelinformation/registervård
- Övrig administration
Sökandes profil
Vi tror att du har arbetat med Inköp eller Supply Planning i 1-3 år, och nu letar efter möjligheten att få utvecklas inom förhandling. Du har god erfarenhet från arbete i ERP-/affärssystem och trivs bra i att arbeta i ett team, samt har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska då stor del av leverantörskontakten sker på engelska. Eftersom produkterna är snabbrörliga är det en fördel om du kommer från en liknande bransch (t.ex FMCG, retail).
Vi letar efter dig som är/har:
- 1-3 års erfarenhet av liknande roll inom Inköp/Supply Planning
- Tidigare erfarenhet från bransch med snabbrörliga produkter
- Tidigare erfarenhet från ERP-/affärssystem - Oracle samt Relex är meriterande
- Goda kunskaper i Officepaketet inklusive Excel
- Mycket goda kunskaper i både Svenska och Engelska
Nyckelord: Purchaser, operativt inköp, inköpare, logistikkoordinering, supply planning.
Jobberbjudande
Stämmer ovan beskrivning in på dig? Skicka då in din ansökan redan idag! Urval sker löpande eftersom tillsättning beräknas ske omgående. Ansvarig rekryteringskonsult för denna tjänst är Karin Söderström.